ghagenaar.reismee.nl

Na reizen komt werken, en na werken komt reizen.

Update!

Het is al best weer een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Als je druk bent, heb je daar allemaal niet zoveel tijd voor. Ik weet ook helemaal niet waar ik ben gebleven, hier beginnen we dan. Ik weet niet of ik verteld heb over mijn zeiltrip van Sydney naar Brisbane. Ik denk het wel volgens mij alleen maar het eerste gedeelte tot New Castle!

Nadat we flink hebben genoten van het lekkere eten, wat ik daar heb gekregen. Gingen we eindelijk verder met zeilen wetend dat het heel erg wild ging worden omdat er en storm op opkomst was. We zijn na 4 dagen New Castle (Port Stephens) eindelijk verder gegaan. En we zouden vertrekken om 1 uur in de nacht omdat het, het best zou zijn met de wind/weers omstandigheden. Dit werd 2 uur, 3 uur, Half 4 vertrokken we dan echt, wetend dat de golven rond de 3 meter zouden zijn en dat we windstoten tot 70 km/h konden verwachten. Het zeilen naar de ocean ging allemaal nog heel normaal. Maar toen we eenmaal op de ocean kwamen ging het er allemaal wat minder vrolijk aan toen. Onze schipper is een alcoholist, dus hij was al niet zo vrolijk. Nooit had hij dit gedaan met mensen die deze boot nog nooit hadden bevaren.

45 uur lang, 2 uur op 2 uur af, 2 uur op 2 uur af! En soms dan denk je van waar ben ik aan begonnen als je die golven ziet. Je hebt heel de tijd mensen op je heen en dan zit je daar opeens alleen op het dek, terwijl iedereen ligt te slapen. Maar gelukkig op dat moment, ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven. Op dat moment dat je even alleen voelt komen de dolfijnen aanzetten. Dan heb ik het niet over 1 dolfijn, en ook geen 2. Dan heb ik het over 20 a 30 dolfijnen rond je boot! Zelfs bij zonsopgang komen ze je vergezellen. Wat een mooi moment is dat. En dat gevoel ook gewoon dat die dolfijnen gewoon komen (:

Die 2de nacht was toch allemaal wel wat anders, de wind was sterker geworden. En Garion mocht weer samen met bob gaan zeilen. Bob was naar beneden gegaan om even te gaan liggen omdat het wel goed ging. De schipper greg had me nog zo gewaarschuwd voor de grote golven die je kunnen inhalen en je mee naar beneden kunnen nemen. Als je voor de wind gaat op de ocean met zo'n boot ben je eigenlijk gewoon een grote surfplank. Zo werd het mij beetje uitgelegd. Je moest uitkijken voor de golven die je inhalen. Op een bepaald moment was ik rustig aan het zeilen. Oke, sorry. Je kan het niet rustig noemen maar op dat moment. keek ik achter me, en ik zag een golf. Nog nooit, Nog nooit heb ik zo'n golf in mijn leven gezien. En die sloeg in op onze boot! Whoe, wat een moment was dat ik had even de gedachten van nu ben ik er geweest. Ik kan het gewoon beetje moeilijk vertellen zo hopelijk zien jullie beetje voor je wat er gebeurde. En dit was niet alles.

Als je 2 uur mag rusten dan heb je dus je eigen bunk (Bed) en die zit dus vast met lijnen waarmee je jezelf tegen de zijkant van de boot kan persen zodat je niet heel de tijd heen en weer vliegt in de boot zelf. Dus als je 2 uur mag gaan slapen ga je op je bunk liggen. Blijf je maar aan die lijnen trekken tot je gewoon helemaal vast zit geperst tussen je eigen bunk en de zijkant van de boot.

Dat waren wel beetje de hoogte punten van mijn zeiltrip. Dat was echt de mooiste ervaring die ik tot nu toe heb meegemaakt. Gewoon de spanning en sensatie. Zeilen op de ocean, in Australie van Sydney naar Brisbane! Aah, We gaan verder, want zoals deze titel weergeeft is het tijd om te werken. Want naar reizen komt werken en naar werken komt reizen. Waar ben ik beland? Ik ben beland in Caboolture, Aardbeien, Aardbeien en Aardbeien. Het seizoen is gekomen om ze te planten. Miljoenen moeten er worden geplant. En dat moet ik doen. Voor elke 1000 plantjes die je doet krijg je gemiddeld ongeveer 35 a 45 euro. Ik zou het in Nederland nooit doen. Als je in Nederland vraagt wat voor werk het is. Dan is het werk voor de polen. Wat een kut werk is het. En vooral de eerste 3 dagen. Ik begin er nu wel aardig plezier in te krijgen. Maar dat komt misschien ook wel omdat je soort van battles krijgt tussen verschillende groepen. En deze battles gaan tussen (top 3) (:

  • 1. Het Vreemdelingen Legion
  • 2. De chinese Tijgers
  • 3. Dutch Machines

3 x raden in welke groep ik zit. Nou dat lijkt me niet zo heel moelijk. De laatste 3 dagen hebben wij dan ook explosief van hun gewonnen. Wat natuurlijk atlijd goed voelt. Mijn eerste dag was misschien wel de mooiste van allemaal. Na 3 uur werken liepen wij al gelijk met de normale werkers. Haha. Ik mag het allemaal wel. En het betaald helemaal niet zo slecht. Laat mij dit maar even doen tot april. Zo denk ik er nu over. Maar voor je het weet ben ik het kots beu. We zullen het zien.

Ik vind dit wel weer even een heel mooie verhaal voor dit moment. Ik hou jullie snel weer op de hoogte hoe het staat met de battles. En met dit mooie leven.

Liefs Garion,

Dit mag ik natuurlijk niet vergeten, ik heb een vast addres voor de volgende 4 weken:

Koppendrive 33-37

4512 Wamuran

Queensland

Australia

Ps. sorry voor alle spelfouten ik heb geen tijd om het te verbeteren.

Reacties

Reacties

Odette

Aaaaaaaah. Dat klinkt als een hint!

Sylvia

Hoi Garion, geniet nog heel veel van je reis want zoiets vergeet je nooit meer.

Carolien

Hoi Garion, mooi verhaal weer. Succes

frans

Dat zeilen op de oceaan met grote hoge golven lijkt me wel wat, toch maar op mijn verlanglijstje zitten. Geweldig

sylvie

wat een geweldige verhalen echt fantastisch avontuur ! vele groetjes Syl van Ter Kade

bermadette Duton

Avonturier!!!! dit beneemt je toch de adem als je het alleen al leest waauw !!Wel fijn dat je het kan navertellen en wat de spelling betreft?????Dit toont toch maar weer aan dat het in het leven gaat om de inhoud !!! Veel plezier en vanaf nu zal ik bij elke aardbei die ik eet aan je denken .Maak er maar een feestje van!!!!Warme groet

pascale van ter kade

GEWELDIG GARION!!!!als ik dit zonet las... echt helemaal te gek dat jij dit allemaal durft en kan meemaken!!

toppertje!de groetjes van mij hè

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active