ghagenaar.reismee.nl

Queenstown, Just Enjoy

Het is weer tijd voor een mooi verhaal dacht ik zomaar even.


Na mijn avontuurlijke mountainbike dag. hebben we die dag eigenlijk niet zoveel meer gedaan. En die dag daarna ook niet. En wij maar zeggen tegen onze kamergenootjes dat we s'nachts in het meer van Wanaka gingen zwemmen. Die avond zijn wij op een of andere manier op een huisfeest beland wat nooit verkeerd is toch. Nadat we daar ons zelfs is heerlijk hebben vermaakt zijn wij om 2 uur in de stromende regen toch nog maar even dat meer in gerend. En eigenlijk was het helemaal niet zo koud. Dat komt denk ik gewoon omdat de buitentemperatuur gewoon verschrikkelijk koud was.


Queenstown was de volgende stop. En daar had ik toch wel flink wat mooie verhalen overgehoord. Dus vol verwachting gingen we daarna toe. Wetend dat je daar ook flink uit je dak kon gaan waar ik toch wel weer een keer aan toe was. Ik heb toch een paar aparte avonden meegemaakt zeg.


De 3 dingen die ik gedaan heb in Queenstown zal ik niet zo 1-2-3 vergeten. Het begon allemaal met een dagje Milford Sound. Klinkt voor sommige vast heel bekend in de oren en anders zeg ik gewoon even googlen. --> http://lmgtfy.com/?q=Milford+Sound De dag begon jammer genoeg niet zo mooi. Het weer was slecht, slecht! Het leek wel op nederland maar dan met bergen. gelukkig kwam de zon ons toch nog even opzoeken waar ik, even hele mooie plaatjes aan over heb gehouden. HET WAS MOOI, TE MOOI.


We waren kapot, helemaal gebroken. Wetend dat ik die volgende dag 8 uur ging hiken. Om een of andere (Ben Lomand Track) te lopen. Met een klim van in totaal 1400 meter. Heerlijk, Heerlijk! beetje jammer dat ik niet zoveel water mee had. En dat ik het dan ook nog weg geven heb aan een of andere chinees die helemaal geen water mee had! Tjaa, zit er toch nog wat goeds in me, wie had dat nou verwacht? Het mooiste van allemaal is toen we eenmaal op de top waren. wouden de 2 dames waar ik mee naar boven ben geklomen, even naakt foto's hebben gemaakt op de top, blijkbaar is dat een of andere hype aan het worden. Dus voor je het weet krijg je foto te zien van mij naakt op de top van een berg. Haha, genoeg over deze dag!


De volgende is weer even spanning en sensatie, want ik ging bungee jumpen! Vanaf 134 meter. Ik ga het gewoon nog ever 3x herhalen 134 Meter, 134 Meter, 134 Meter. En dat is hoog. we kwamen na 40 minuten aan op de bestemming. En dan zie je zo'n hokje hangen tussen de bergen waar mensen om de 4 minuten zo beetje naar beneden springen. Het is gewoon lopende band werk. Dus wij kwamen aan in dat hok, en daar is toch wel een heerlijke werk sfeer te vinden. heerlijke dupstep de spanning verdween gewoon. Even had ik twijfels toen ik naar beneden keek maar dat waren maar enkele secondes. Hoppa daar ging ik 134 meter naar beneden. Heerlijk dat gevoel. Het enige wat een beetje jammer is is dat het zo snel voorbij is. voor je het weet sta je al weer boven. Die dag heb nog heerlijk na genoten van mijn sprong.


Dat was Queenstown eigenlijk wel weer. Ik zit nu in kaikura, wetend dat ik 6 maart 150 km terug moet liften om in christchurch te komen. waar mijn vlucht vanaf vertrekt. Ik ben beniewd wat dat gaat brengen.

Voordat ik dit mooie verhaal weer afsluit. Gisteren avond is hier overal de stroom uitgevallen, Waardoor de plaatselijke bevolking aardig uit hun dak gingen tegen elkaar (Vechtpartijen). En Garion kwam gewoon even iemand tegen op de terug weg met een Ijzere staaf in zijn handen. die mij toch niet echt met respect behandelde.

Is dat geen mooie afsluiter?

Enjoy!

Reacties

Reacties

dorothé

Tjonge, tjonge wat maak je een boel mee zeg! Ik hoop wel, dat die man die je niet zo met respect behandelde nog een beetje heel heeft gelaten.
Veel plezier nog met het vervolg.

Gwen

Je bent de beste! Blijf genieten en laat zo'n idioot je laatste dagen in Niew-Zeeland niet verpesten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active