ghagenaar.reismee.nl

Zuider-Eiland (Nieuw-Zeeland)

Zoals normaal weet ik niet hoe ik dit verhaal moet beginnen.


Ik zit heerlijk op mijn bed te relaxen wat wel mag na flink wat intensieve dagen, wat wil je nog meer. Ik denk dat ik vandaag mijn vervelendste dag heb meegemaakt tot nu toe. Niet dat ik er over ga praten want daar heb ik absoluut geen zin in.


Ik zal 1 ding er over los laten, is dat ik toch wel dringend werk moet vinden als ik terug ben in Australie anders ben ik waarschijnlijk toch vrij snel weer terug thuis. Dus duim maar een beetje voor me, want ik hou wel van dit leventje eigenlijk! (:


Genoeg negatiefs, Life is Life! En er gebeuren nou eenmaal wat mindere leuke dingen. Dat is gewoon zo, we gaan gewoon verder met een lach en met veel plezier. Ik ben hier op het Zuider-Eiland en wat is dat mooi! En je kan het inderdaad niet vergelijken met het Noorder-Eiland. Ik ben naar Abel Tasman National Park geweest en wat was dat mooi zeg, ik heb daar eerst een halve dag gelopen (12.8 kilomter) en daarna een halve dag op een catamaran gezeten. lekker zeilen in Nieuw-Zeeland, In hoeveel woorden moet ik dit omschrijven? Volgens mijj is 1 woord al genoeg, Onvergetelijk.


Greymouth was de volgende bestemming. En daar hebben wij een bezoekje gebracht aan een bierbrouwerij. Niet dat het belangrijk was hoe bier word gebrouwen want dat weet ik al. het werd zo aangeraden omdat je zelf de tap mocht bedienen voor 1 half uur. Nouja, dat moet je me niet 2 keer vertellen. Haha! Die avond hebben we ook nog een soort van carnavals party gehouden. Of zo noem ik het gewoon, ik stond namelijk heel de avond in een vuilniszak met een angrybird muts op! --> Zie Foto's. Gelukkig verlieten we de volgende dag pas laat het hostel(: En onze volgende bestemming was Franz-Josef.


Daar ligt een Gletsjer die je mag beklimmen. Wat een avontuur was dat. Wat kan ik er over zeggen? Ijs, ijs ijs! En plezier. Met van die heerlijke pinnen onder je schoenen die toch niet zo lekker aankomen als je iemand er een opdonder mee geeft. Het is wel bizar dat die gletjes zoveel kleiner is geworden de afgelopen 10 jaar. En je hoort ook gewoon dikke knallen waar grote hoeveelheden ijs naar beneden vallen. Het was echt een bijzondere trip. Eenmaal terug in onze lodge, hebben we ons avond eten even snel op tafel gezet wetend dat we na het eten naar een Spa plaats gingen om heerlijk te genieten van het warme water daar. Wij natuurlijk gelijk in de warmste 40 graden , ga der 1 uur in zitten nadat je heel de dag actief bent bezig geweest en je kan niks meer. Niks meer, ik kon alleen nog maar beetje lachen. Mijn spieren waren gewoon helemaal van de kaart. Maar dat deed me toch wel goed.


Het verhaal word wel alweer lang he? is het nog beetje interssant om te lezen? die dag daarna moesten we echt heel vroeg vertrekken namelijk 7 uur, en hoelaat komt Garion uit zijn bed 6:48. Geen ontbijt, geen douche! dat mag ook wel keertje toch. Ik heb besloten om met Alex 4 dagen in Wanaka te blijven omdat daar nog wel wat te ondernemen is. Gisteren heb ik namelijk gemountainbiked met hem wat een dag was dat zeg. we zijn begonnen bij de Expert Tracks wat we beter niet hadden gedaan. Want ik heb het hele achter Frame er afgereden en een slag in mijn voorwiel gereden. En dan heb ik het nog niet over mezelf gehad. Maar ik lach nog. Dat is het belangrijkste, anders was ik namelijk al lang thuis geweest.


Allemaal nog veel plezier met Carnaval, al is het al bijna afgelopen.


Jodokus

Reacties

Reacties

Anne

Gaaf hoor Garion!
Weer leuk om te lezen haha,
je schrijft precies zoals je praat!
Genietse!
X

Carolien

Oh Garion, zie precies hoe jij je reis vervolgt. Ik geniet er zelf weer van.
Morgen is het weeral 1 jaar na die verschrikkelijke aardbeving.

Geniet ervan we verwachten je nog niet thuis hoor!!!!!

bernadette

Hey Garion Goed zo dat je ook bij tegenslag de moed erin houd!!!!! Al zou je reis iets bekort moeten worden wat ik echt niet hoop voor je hoor dan pakt niemand je deze gave ervaringen nog af .Voor de thuisblijvers is het genieten om je verhalen te lezen en je fof0"s te bewonderen !! HOud Moed en ik hoop dat je werk vind straks !!! Veel doorzettingsvermogen gewenst Bernadette

Elsemiek

Het leest heel makkelijk weg hoor! Altijd leuk om te lezen wat je daar weer allemaal meemaakt! Geniet ervan en succes met een baantje vinden..maar dat komt vast helemaal goed!!!

KussXxX

Lia

Hey garion, leuk om te wat je meemaakt, vooral de indrukken van de warmwaterspa kan ik me nog goed voor de geest halen. Ben nl. net zelf terug van 3 weken Indonesië en ook daar rondgereisd en geslapen in guesthouses. Veel meegemaakt en gezien. Hopelijk vind je gauw een baan in Aussie.
Veel groetjes en geniet van je rondreis.\

Elly

Hallo Garion,wat heb je al veel gezien en meegemaakt op je reis.Ik ben een beetje jaloers.Ik lees je emails via mijn dochter haar mailadres.Ik wens je nog veel plezier en succes met werk zoeken.Ik laat nog iets van mij horen.
Groetjes en een dikke kus van elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active