ghagenaar.reismee.nl

Mijn voorlaaste verslag

Mijn voorlaatste,

Het is 4 uur voordat het EK voor Nederland echt begint en ik ben nu in Phnom Phen, de hoofdstad van Cambodja! Vanavond gaan we een bezoekje brengen aan het oranje huis, zo noem ik het in ieder geval, een klein cafeetje waar normaal gezien maar 30 mensen kunnen zitten, staat vanavond hopelijk barstend vol dat de mensen op de hoofdstraat van Phnom Phen staan te dansen.

Een beetje jammer van dit alles is, dat ik een oorontsteking heb opgelopen! Een ontsteking doet pijn maar een oorontsteking slaat echt alles, ik sta stijf van de pijnstillers en de antibiotica, drukke straten kan ik even niet aan, dan moet je vooral hier zijn! in Zuidoost-Azië! Waar het altijd spitsuur is. Gelukkig is de lach nog niet van mijn gezicht, al is hij misschien iets minder groot dan normaal maar hij is er nog steeds, want de laatste dagen zijn voor mij aan gebroken. over 7 dagen stap ik op het vliegtuig terug naar Nederland, terug naar de werkelijkheid. Mijn studententijd in Utrecht. Gelukkig mag ik van de zomer eerst nog even werken bij Ter Kade, waar ik stiekem toch wel weer naar uit kijk.

Ik denk dat het wel weer tijd word om te vertellen waar ik ben geweest en wat ik heb mee heb gemaakt. Tuben zie ik staan, dat zal ik toch wel niet meer zo snel vergeten. Vientiane de hoofdstad van Loas! 1 nacht was genoeg, daar is echt niks te beleven, lijkt beetje op Zeeuw-vlaanderen maar dan wonen er zeg maar 40 keer zoveel mensen. Wat een heerlijke vergelijking vind ik dit. Pakse, de volgende stop waar we een dag trip hebben gedaan naar het bolveau Plateau (Drinkwater, Koffie, Thee worden gemaakt voor loas) Dat was mij toch weer in bijzonder tripje, waar kinderen van 6 al beginnen met roken geen normale sigaretten, maar gewoon een bong die nog groter is dan zij zelf
, daar stond ik zelf wel redelijk van in shock. Cultuur blijft je toch overal verrassen maakt niet uit waar je bent! ik zou zoveel aan iedereen willen vertellen maar ik wil het kort houden.

Don det, onze laatste stop voor Cambodja. Relaxen noem ik dat, don det noemen ze ook wel de 4000 islands, 4000 eilanden in een rivier! als het er niet meer zijn. relaxen, voor 3 dagen. het ergste van dit alles dat ik nu gewoon zeg relaxen, volgens mij ben ik al zo'n 180 dagen aan het relaxen. Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik daar echt niks gedaan, 3 dagen beetje slapen, eten en relaxen.

Cambodja komt in mijn laatste blog, of misschien komt er nog eentje tussen! We zullen het allemaal wel zien, Vanavond 3-1 voor Nederland dat is duidelijk

Liefs Jodokus

Reacties

Reacties

Elsemiek

Wat is de tijd snel gegaan! Geniet nog van de laatste week van je reis!!

XxX Elsemiek

INGE

Je beleeft wat he man,ik vind het mooi wat je al allemaal gezien hebt,maar zie je graag weer in Sluis.Een hele goede reis en opletten,want je weet het nooit.Kus Inge

bernadette

Heey Garion Vind het sneu van je oorontsteking want dat is echt een rotpijn !!! geniet van de wedstrijd als je dat lukt en wat ga je doen in Utrecht ??? .........
Goede terugreis gewnst maar dat zal wel lukken met zooooooovvvvvvvvvveeeeeeeeel ervaring nu!!!!Houd nog even vol !!!!

Lia

Wat zie ik veel gelijkenissen met de reisverslagen van Miek: Phnom Penh, Vientane, Laos, Thailand....... Leuk om te lezen Garion. Heb Miek 2x bezocht in Azië en sommige dingen die je beschrijft zijn zo herkenbaar !!!
Geniet nog van je laatste dagen en je weet ondertussen natuurlijk al dat Nederland verloren heeft éh.....;-) Groetjes en tot op een dinsdag ergens in juli !!!

Chellie

Geniet nog van je laatste daaaagjes :)! dikke kussss

Elly

Hello judokes!!!
Geniet nog maar van je laatste weekje daar.Voor je het
weet ben je weer thuis en begint het gewone leventje weer.Ik zie je wel weer in Terkade.Goede reis terug.groetjes

Odette

Beetje jammer dat het niet 3-1 werd hé!
Tot snel!

Dorothé

Hoi Garion
Ik heb genoten van alle avontuurverhalen die je beleefd hebt en hoop dat jij nog even geniet van je laatste week. Hoop dat je oorpijn snel over is, want da's echt heel vervelend en wens je een heel goede terugreis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active